Bestuur bedrijvenvereniging Kop van Brabant rond
Begin december vond de tweede en laatste bijeenkomst van de bedrijvenvereniging van dit jaar plaats. Dit keer voor het eerst digitaal via Teams. Tijdens de online meeting werd het stokje door Rob Joosten (ROBLVHA) overgedragen aan het nieuwe bestuur, bestaande uit voorzitter Mathilde Hakkers (Hakkers), secretaris Arno Dominicus (Bresc) en penningmeester Cornelius van Ooijen (FF Chemicals).
In januari 2021 zal de vereniging officieel opgericht worden.
Wat is er besproken?
We vroegen het voorzitter Mathilde Hakkers: ‘We hebben het gehad over de oprichting van het bestuur, de kavels en het financiële overzicht. Hoewel het digitaal vergaderen in deze tijd natuurlijk een uitkomst is, maakt het de vergadering toch minder dynamisch en gezellig. Dus we hebben het kort, maar krachtig gehouden en de noodzakelijke zaken besproken.’
De toegevoegde waarde van een bedrijvenvereniging
De bedrijvenvereniging voert op de achtergrond zaken uit die van belang zijn voor het terrein. Voorzitter Mathilde Hakkers: ‘We willen allemaal dat het bedrijventerrein er mooi uit ziet en beveiligd is zodat iedereen zonder overlast zijn/haar werk kan doen. Door een bedrijvenvereniging kunnen we zaken die van algemeen belang zijn voor het terrein en de bedrijven gezamenlijk oppakken. Tevens leer je elkaar kennen, weet je wie je buurman is en bevordert dat de communicatie en de veiligheid.’
Secretaris Arno Dominicus: ‘Het leuke van de bedrijvenvereniging van Kop van Brabant is dat het heel divers is: er zitten allerlei soorten bedrijven op de Kop. Van groot tot klein. Het is een goede afspiegeling van de maatschappij. Dat vind ik wel leuk. Daarnaast denk ik dat de vereniging kan bijdragen aan het beter leren kennen van wat er speelt op het gedeelde bedrijventerrein en ook binnen de bedrijven die er zitten. Daarmee krijg je korte lijntjes – dat is altijd goed.’
In het nieuwe jaar
In 2021 zal het bestuur vooral kijken waar ze als bedrijvenvereniging van betekenis kunnen zijn: waar er eventuele behoeftes liggen. Daarnaast zullen de eerste plannen gemaakt worden en moet de hoogte van de contributie bepaald worden.
De bijeenkomsten zullen zich beperken tot een paar keer per jaar. Hopelijk is het dan weer mogelijk om fysiek met z’n allen bijeen te komen.
Bekijk ook
Projectbureau
Op zoek naar een kavel tot 5.000 m2? Wij verzorgen ook de uitgifte van lokale bedrijventerreinen in Land van Heusden en Altena! >>