Problemen met de Belastingdienst? Vind oplossingen en tips voor ondernemers!
De Belastingdienst en ondernemers
De Belastingdienst speelt een belangrijke rol in het leven van ondernemers. Regelmatig zijn er storingen bij de Belastingdienst die ondernemers hinderen in hun dagelijkse werkzaamheden. Gelukkig zijn er tips en oplossingen om deze problemen te ondervangen. Zo is het belangrijk om een goede administratie bij te houden‚ zodat je altijd de juiste informatie hebt voor je aangifte. Ook is het handig om te weten hoe lang je je financiële administratie moet bewaren. Voor bedrijven en zelfstandigen geldt een wettelijke bewaarplicht van 7 tot 10 jaar. Ook kun je contact opnemen met de BelastingTelefoon voor vragen over belastingen en toeslagen.
Tips voor een goede administratie
Een goed georganiseerde administratie is cruciaal voor ondernemers‚ zeker tijdens periodes met storingen bij de Belastingdienst. Hier volgen enkele tips om je administratie op orde te houden⁚
- Houd een goede administratie bij⁚ Zet als ondernemer uw administratie zo op dat u op tijd en correct belastingaangifte kunt doen. En wij uw aangifte snel en goed kunnen controleren. Houd een goede administratie bij. Bewaar deze maximaal 7 jaar. Zorg dat uw facturen aan de wettelijke eisen voldoen en in orde zijn.
- Zorg voor (digitaal) overzicht⁚ Maak gebruik van mappen‚ ordners of digitale opslag om je documenten te bewaren.
- Houd je uren goed bij⁚ Urenregistratie bijhouden voor urencriterium
- Houd privé en zakelijk gescheiden⁚ Privéopnames en stortingen bijhouden
- Maak een vast bedrag ...⁚ Maak regelmatig back-ups van je digitale administratie. Bijvoorbeeld eens per kwartaal als je btw-aangifte doet. Je zal niet de eerste ondernemer zijn die te ...
- Beoordeel de hoogte van uw winst⁚ Aan het eind van het jaar heeft u meer duidelijkheid over uw winstpositie. Beoordeel of uw winst in lijn ligt met de verwachtingen.
Door deze tips te volgen‚ ben je beter voorbereid op eventuele storingen bij de Belastingdienst en kun je je aangiftes tijdig en correct indienen.
Belangrijke aspecten voor ondernemers
Storingen bij de Belastingdienst kunnen voor ondernemers een flinke bron van stress zijn. Om de impact van deze storingen te minimaliseren‚ is het belangrijk om een aantal belangrijke aspecten in gedachten te houden.
- Inkomstenbelasting⁚ De komende periode doen ruim 1‚5 miljoen ondernemers aangifte inkomstenbelasting over 2020. Zon 450.000 van hen vullen de belastingaangifte zelf in via Mijn Belastingdienst. Dat is voor ondernemers altijd al een klus en in deze tijd met corona nog iets meer.
- Btw-aangifte⁚ Ondernemers moeten mogelijk in oktober de eerste btw-aangifte invullen. De deadline voor de aangifte en betaling is namelijk 31 oktober. Om ze hierbij te helpen‚ organiseert de Belastingdienst ... de ...
- Investeren in nieuwe spullen⁚ Goed nieuws voor ondernemers die in 2023 investeren in nieuwe spullen voor hun bedrijf. Dit jaar mag je tijdelijk de helft van wat je uitgeeft aan bijvoorbeeld machines of apparatuur afschrijven. Dat betekent⁚ minder belasting betalen over 2023!
- Zelfstandig ondernemer⁚ Als je ondernemer bent voor de btw‚ ben je dit niet automatisch ook voor de Belastingdienst. Check of je ondernemer bent voor de inkomstenbelasting.
- Aangiftechecklist⁚ Met de Aangiftechecklist voor ondernemers controleert u in 6 stappen of u klaar bent om uw aangifte inkomstenbelasting in te vullen.
- Fiscale bewaarplicht⁚ Belastingaangifte is een belangrijk onderdeel van het ondernemen en dus erg belangrijk om aan je studenten te leren. De fiscale bewaarplicht is de wettelijke verplichting om je administratie 7 jaar te bewaren. Lees meer over fiscale bewaarplicht. Ondernemers doen digitaal aangifte op 1 van onze portalen. Lees welk portaal u wanneer gebruikt en hoe u inlogt.
Door deze belangrijke aspecten te begrijpen en te beheren‚ kunnen ondernemers de storingen van de Belastingdienst beter overbruggen en hun financiële zaken op orde houden.
Problemen met de Belastingdienst
Storingen bij de Belastingdienst kunnen voor ondernemers een flinke bron van ergernis zijn. Deze storingen kunnen leiden tot vertragingen in het indienen van aangiftes‚ het ontvangen van teruggaven‚ of het beantwoorden van vragen.
- Digitale portalen⁚ Ondernemers doen digitaal aangifte op 1 van onze portalen. Lees welk portaal u wanneer gebruikt en hoe u inlogt.
- Inloggen⁚ Op Mijn Belastingdienst Zakelijk logt u in met DigiD‚ eHerkenning of Europees erkend inlogmiddel (European login). Kijk wat voor uw rechtsvorm geldt.
- Betalingen⁚ Ondernemer? Lees hier hoe u btw‚ inkomstenbelasting‚ loonheffingen‚ vennootschapsbelasting en dividendbelasting betaalt. Of terugkrijgt.
- Beslaglegging⁚ Het is een uiterste maatregel‚ maar hij wordt wel ingezet door de Belastingdienst⁚ beslaglegging op privébezittingen van ondernemers met coronabelastingschulden. In enkele gevallen moeten ...
- Videobellen⁚ Verder wordt onderzocht of de Belastingdienst videobellen binnenkort kan inzetten voor intermediairs of bedrijven. Een jaar geleden startte de Belastingdienst met videobellen als onderdeel van de ...
- Corona⁚ De fiscus kan bankrekeningen van individuen raadplegen om achterstallige schulden (belastingen) te innen. In realtime kan de belastingdienst echter niet volgen welke transacties er allemaal plaatsgrijpen op je bankrekening.
Het is belangrijk om op de hoogte te blijven van de actuele status van de Belastingdienst en eventuele storingen.
Oplossingen voor problemen
Ondanks de inspanningen van de Belastingdienst kunnen storingen soms onvermijdelijk zijn. Gelukkig zijn er een aantal oplossingen om de impact van deze storingen te minimaliseren.
- Contact opnemen⁚ Bel met vragen over belastingen en toeslagen naar de BelastingTelefoon. En om een afspraak te maken. Houd uw burgerservicenummer bij de hand. Voor ondernemers is dat uw RSIN.
- Online voorlichtingsbijeenkomst⁚ Volg een gratis online voorlichtingsbijeenkomst Goede start met de Belastingdienst. Hier word je bijgepraat over de belangrijkste ...
- Hulpmiddel⁚ Bent u ondernemer voor de inkomstenbelasting? En kunt u gebruikmaken van bepaalde aftrekposten? Check het met dit hulpmiddel.
- Zakelijk krediet⁚ 1. Zet geld opzij voor je aangifte 2. Zorg dat klanten op tijd betalen 3. Zet je facturen om in werkkapitaal 4. Ga voor een flexibel zakelijk krediet.
- Aangiftechecklist⁚ Met de Aangiftechecklist voor ondernemers controleert u in 6 stappen of u klaar bent om uw aangifte inkomstenbelasting in te vullen.
- Goedestart Belastingdienst⁚ Als startende ondernemer moet u een boekhouding bijhouden. Lees wat u bewaart en hoe lang de bewaarplicht is.7 zaken die je bij moet houden ‒ Goede Start Belastingdienstgoedestartbelastingdienst.nl page view1. Het bijhouden van je omzet 2. Urenregistratie bijhouden voor urencriterium 3. Privéopnames en stortingen bijhouden 4. Rittenregistratie bijhouden 5.
Door proactief te handelen en de juiste stappen te nemen‚ kunnen ondernemers de impact van storingen bij de Belastingdienst minimaliseren en hun financiële zaken op orde houden.
Bekijk ook
Belastingdienst Inloggen: Storingen en Problemen voor ZZP'ers
Belastingdienst Inloggen: Problemen oplossen voor ZZP'ers >>
Aangifte inkomstenbelasting storing: Wat te doen?
Aangifte inkomstenbelasting problemen: Oplossingen & tips >>
Storing Belastingdienst Inkomstenbelasting: Wat te doen?
Belastingdienst Inkomstenbelasting Storing: Oplossingen en Tips >>
Onderneming Vertaling Engels: Tips & Woordenlijst
Engels voor Ondernemers: Vertalingen & Terminologie >>
ZZP Beveiliging Vacatures Rotterdam: Vind Je Volgende Project
Zoek ZZP Beveiliging Vacatures in Rotterdam >>