Bloggen voor ondernemers: zo pak je het aan!

Waarom bloggen voor je bedrijf?

Bloggen voor ondernemers is een fantastische manier om meer bezoekers naar je website te trekken‚ een connectie op te bouwen met je bezoekers én om meer klanten te krijgen. En er zijn nog veel meer redenen om te gaan bloggen voor je bedrijf. Bloggen is echt een ontzettend waardevol marketinginstument voor ondernemers. Het is een slimme en vooral duurzame vorm van contentmarketing.

De voordelen van bloggen voor je bedrijf

Bloggen voor je bedrijf creëer je meer zichtbaarheid en wordt je website beter vindbaar op Google. Daarnaast is bloggen simpelweg hartstikke leuk! Maar hoe schrijf je nu een blog waarmee je de lezer vasthoudt‚ je je ideale kant ook echt aanspreekt en waarmee je meer klanten gaat aantrekken? Kortom⁚ hoe krijg je succes met je blog?

Een blog heeft grote invloed als het gaat om conversie; Een goed blogartikel resulteert regelmatig in een⁚

  • Hogere conversieratio
  • Meer leads
  • Meer websitebezoek
  • Meer verkopen

Bovendien blijkt zowel uit een literatuurstudie als uit een uitgevoerd experiment (voor Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie) dat informatieve‚ tekstuele content tot een beter merkimago‚ hogere betrokkenheid en meer merkvertrouwen leidt. Respondenten van het onderzoek/experiment zeggen bovendien dat ze ook het vaakst naar dit soort content op internet zoeken.

Zeker‚ het aantal blogs groeit met de dag en zo ook de noodzaak (of zoals wij het zien⁚ de uitdaging) om originele‚ waardevolle content te leveren. Durf je daarom te focussen (niche content) en zet niet te breed in. Een blog is dé oplossing waarmee je in één keer heel veel marketing- en brandingdoelen realiseert. Je kunt je online profileren en hebt een invulling voor je social media en e-mailmarketing. Via artikelen (blogs) deel je waardevolle kennis‚ reik je oplossingen voor problemen aan waardoor je laat zien dat je betrouwbaar en deskundig bent. Een goed onderhouden blog bevordert bovendien je online vindbaarheid. Sommige ondernemers hebben meer bezoekers op hun blog dan de andere webpaginas. Is dat erg? Nee‚ het gaat om de conversie. Het maakt niet uit of bezoekers via je blog of via een webpagina een offerte aanvragen‚ nee toch? Als ze maar een aanvraag doen.

Daar waar social media berichten een levensduur van slechts enkele uren hebben‚ worden blogs langdurig goed gevonden‚ soms wel twee tot drie jaar na publicatie! Bovendien lenen blogs zich perfect voor recycling. Er zijn verschillende (lucratieve) mogelijkheden. Sommige blogs zijn als evergreens‚ die blijven altijd waardevol. Deze kun je gewoon weer opnieuw delen. Niet iedereen ziet je nieuwe blogpost en de kans is groot dat je er nieuwe abonnees/klanten mee trekt. Je kunt je post ook eens updaten met nieuwe waardevolle informatie‚ cijfers en trends bijvoorbeeld naar aanleiding van een onderzoek. Of wat denk je van deze optie⁚ bundel een aantal blogs en maak er een e-book of whitepaper van. Vloggen is ontzettend populair. Bestaan jouw (potentiële) klanten vooral uit jongeren of zit in je de modebranche‚ dan is vloggen tegenwoordig een must. De wat oudere generatie waardeert wel de tutorials (doe het zelf videos) maar geeft verder de voorkeur aan geschreven blogs. Beide vormen zijn in elk geval blijvertjes. Vloggen en bloggen kun je trouwens prima met elkaar combineren. Ze kunnen elkaar aanvullen. Het zijn allebei effectieve manieren om content te verspreiden‚ klanten te trekken en te binden. Het nadeel van vloggen is dat Google videobeelden (zonder toegevoegde tekst) lastiger vindt. Maak het Google wat gemakkelijker en schrijf daarom een script en voeg deze als bijlage of omschrijving toe aan je video. Besteed verder (net als bij bloggen) aandacht aan de contentbeschrijving‚ bestandsnaam‚ titel‚ tags en promoot je vlog via social media en je mailing.

Podcasts zijn booming en ideaal om in te zetten voor je branding en invulling van je contentmarketing. Je maakt contact met je doelgroep en het versterkt je expertstatus. Kies ook hier voor een niche. Zo hebben wij gekozen voor een podcastserie over Onweerstaanbare offertes . Natuurlijk hadden we (net als heel veel andere contentbedrijven) kunnen kiezen voor webteksten of bloggen‚ maar een podcast over het maken van onweerstaanbare offertes‚ die was er nog niet! Wij werken hierbij samen met Richard Leenen van Impact Podcast in Budel . Hij neemt de podcasts op en verzorgt de montage‚ nabewerking en desgewenst publicatie.

Tips voor succesvol bloggen

Voor ondernemers die efficiënter en effectiever willen bloggen‚ die open staan om te leren en het fijn vinden om een stok achter de deur te hebben‚ bieden we twee slimme oplossingen⁚ de blogcoaching Bloggen for Business en de blogfeedback . Door de concrete feedback en tips krijgt je motivatie‚ zelfvertrouwen en schrijfvaardigheid hoe dan ook een flinke oppepper. Je blogs lezen lekker vlot en je (toekomstige) klanten worden getriggerd. Je blog levert conversie! En dat willen we toch allemaal? En als je bloggen gewoon niet zitten‚ vraag dan naar onze blogservice .

Ook voor het maken van podcasts en het schrijven podcastscripts kun je bij ons terecht.

Twijfel je aan de onderwerpen waarover je kunt bloggen of heb je even helemaal geen inspiratie meer? Vraag dan ons gratis overzicht met 30 suggesties om over te bloggen. Klik hier om het overzicht aan te vragen. Geen zorgen je wordt hiermee géén abonnee op onze mailing. Ik zie het als een leuke aanleiding om mijn beste 39tips op een rijtje te zettenvoor als je begint met zakelijkbloggen. Ook als je al een poosje aan hetbloggen bent‚ ga je waardevolletips tegenkomen!

Maar ik kan je vertellen⁚bloggen alsondernemer levert je ontzettend veel op; Denk aan meer bezoekers‚ fans en klantenvoor je bedrijf. Die‚ als je het goed doet‚ ook nog via Google automatisch naar je toe komen.

Bloggenvoor bedrijven⁚ het kan de organisatie veel opleveren! In dit artikel boordevoltips ontdek je hoe je in 12 stappen een praktische blogstrategie ontwikkelt amp; medewerkers aan hetbloggen krijgt.

Weetvoor wie je schrijft. Wat zijn de dromen‚ verlangens‚ angsten van je doelpubliek? Zorg ervoor dat je ze door en door kent en je schrijft betere artikelen. 2. Maak een blogschema en hou je eraan. Overvraag jezelf niet.

1 ─ Schrijf (ongeveer) zoals je praat. Dit is de allerbelangrijkste schrijftipvoor een blog die ik je kan geven⁚ schrijf zoals je praat. Heel veel mensen hebben de neiging om ineens totaal andere woorden te gebruiken als ze hun mening of kennis op papier zetten.

Maak een georganiseerd overzicht. Schrijf boeiende content. Maak een onweerstaanbare kop. Bepaal de stijl van je blogpost. Kies relevante afbeeldingen. Implementeer call-to-actions. Optimaliseervoor SEO. Bewerk en publiceer je blogpost. Promoot je blog. 0Brainstorm over blogonderwerpen.

Toen wij net begonnen metbloggenvoor bedrijven hadden we moeite met het vinden van onderwerpen. Daarnaast hebben we flink moeten puzzelen met hoe het nu allemaal precies in elkaar steekt. Keywords‚ meta descriptions‚ interne en externe links‚ rechtenvrije fotos..

Met dezetipsvoor een succesvolle zakelijke blog kun je van start gaan metbloggen‚ de juiste content selecteren‚ een publiek bouwen‚ je blog promoten op sociale media en je blogs aantrekkelijker maken door de leestijd te verminderen.

Bloggen als marketinginstrument

Bedrijven diebloggen zien een ROI die 13 keer hoger is dan bedrijven die niet investeren inbloggen. Langere blogposts (tussen 1000 en 2000 woorden) presteren beter in zoekmachines en genereren meer shares en links.Bloggen stimuleert websitebezoek met 55 meer bezoekers dan websites zonder blog.

Ik geef je de 4 belangrijkste stappen bij het maken van een blog om te zorgen dat je blog ook daadwerkelijk gelezen wordt. Want daar draait het natuurlijk om. Veelondernemers denken dat blogs gewoon leuke bladvulling zijn en dat het zo vanzelf goedvoor hun business is‚ maar dat is een misvatting.

- Wat de kracht van social media is bijbloggen ⎻ Hoebloggen kan bijdragen aan een betere interactie met je doelgroep ⎻ Hoe structureelbloggen zorgtvoor een constante stroom van leads. Ben je nieuwsgierig? Met onderstaande 12tips leer ik je hoe je dit doelgericht oppakt.

Er zijn veel manieren om geld te verdienen met je eigen blog‚ afhankelijk van het soort blog dat je besluit te beginnen. Door bijvoorbeeld een klein bedrijfsidee te combineren met een blog‚ creëer je een duurzame manier om te groeien‚ waarbij je met weinig andere kosten te maken krijgt dan tijd en energie.

Door zakelijk tebloggen zeg je niet alleen hoe goed je bent‚ je laat het gewoon zien. Bijvoorbeeld door het het geven van⁚ praktischetips. voorbeelden van opdrachten die je hebt uitgevoerd‚ praktijkcases van klanten die je hebt geholpen. informatie over de ontwikkelingen in jouw vakgebied.

Praktischetipsvoor consistentbloggen. Hoe begin je metbloggen? Conclusie. Voordelen van regelmatigbloggen. 1 ─ Verbeterde SEO. SEO staatvoor Search Engine Optimization‚ oftewel zoekmachineoptimalisatie‚ oftewel beter gevonden worden in zoekmachines. En zoekmachines zoals Google houden van verse content.

12x inspiratievoor je zakelijke blogs in 2020. Een nieuw jaar‚ een onbeschreven blad! Waarover ga jebloggen? Welke kennis ga je delen met je potentiële klanten? Welke zakelijke blogs zullen in 2020voor meer bezoekers en meer leads zorgen? En welkevoor meer discussie en groei op social media?

Zakelijkbloggen betekent artikelen schrijven waarbij je een vraag beantwoordt of een onderwerp behandelt dat relevant isvoor jouw doelgroep. Voorbeeld⁚ Als wedding planner zou je kunnenbloggen over⁚ Devoor- en nadelen van zelf jullie bruiloft regelen versus een wedding planner inschakelen.

Bloggen voor meer zichtbaarheid en klanten

En je creëert meer variatie in hun werkzaamheden. Tip 2⁚ Veranker evaluatiemomenten Bij veel bedrijven is evalueren een onderdeel van het werk. Maar misschien liggen er kansen om die evaluatiemomenten ...

Heres our five-step plan that you can follow to create a comprehensive budget. If you already have a budget drawn up‚ skip ahead to our tips on balancing and managing a budget. Follow the five tips ...

From 1 October 2024‚ employers must pass on all tips to their workers. This is because of a new law known as the Tipping Act. Tips include money given to employees by customers‚ as well as service ...

But despite us being told to aim for 10‚000 steps a day‚ the average British person still only takes between 3-4‚000 steps a day‚ according to the NHS. And those who work from home could be taking ...

Telegraph Media Group is committed to responsible gambling. Underage gambling is an offence. Please gamble responsibly and only bet what you can afford. For help‚ advice and support for a person ...

How much to tip ─ especially when service charge is already included on your bill ⎻ is something thats a constant source of bafflement to Brits. Starting from October 1‚ 2024‚ service workers ...

While we can search for everything on the internet‚ Tips app is a great resource for who is new. So if you see anyone getting started with Windows‚ point them to this app. The simplest way to ...

Nicolas Jackson managed a very respectable 14 Premier League goals in his first season in England‚ and he looks well on his way to bettering that tally after recording five in his first eight ...

Hey‚ wanna chat? This innocent phrase can take on a sinister meaning when it comes from an adult to a child online and even be the start of a predatory relationship The world needs more ...

Each forex broker will have different trading policies and a preferred way to go about making a market. Your brokers trading platform should be suitable for the analysis you want to do.

Hoe schrijf je zakelijke blogs? In deze uitgebreide handleiding met handige checklist deel ik tientallentips het schrijven van supergoede zakelijke blogs!

Door tebloggenvoor je bedrijf creëer je meer zichtbaarheid en wordt je website beter vindbaar op Google. Daarnaast isbloggen simpelweg hartstikke leuk! Maar hoe schrijf je nu een blog waarmee je de lezer vasthoudt‚ je je ideale kant ook echt aanspreekt en waarmee je meer klanten gaat aantrekken? Kortom⁚ hoe krijg je succes met je blog?

1 ─ Schrijf (ongeveer) zoals je praat. Dit is de allerbelangrijkste schrijftipvoor een blog die ik je kan geven⁚ schrijf zoals je praat. Heel veel mensen hebben de neiging om ineens totaal andere woorden te gebruiken als ze hun mening of kennis op papier zetten.

Bloggen alsondernemer is een fantastisch manier om meer bezoekers naar je website te trekken‚ een connectie op te bouwen met je bezoekers én om meer klanten te krijgen. En er zijn nog veel meer redenen om te gaanbloggenvoor je bedrijf.

Bekijk ook

Beste podcasts voor ondernemers: inspiratie en tips

Beste podcasts voor ondernemers: inspiratie en tips >>

Freelance vertaler: Zo word je succesvol

Freelance vertaler: Tips en tricks voor een vliegende start >>

Ben ik een ondernemer voor de inkomstenbelasting?

Wel of geen ondernemer: Wat betekent dit voor jouw inkomstenbelasting? >>

Lening Als ZZP'er: Tips Voor Het Afsluiten Van Een Lening

Wil je als ZZP'er een lening afsluiten? Ontdek de beste tips, voorwaarden en hoe je de juiste lening vindt. >>

Ik ben geen ondernemer voor de inkomstenbelasting: wat betekent dat?

Ik ben geen ondernemer voor de inkomstenbelasting: alles wat je moet weten >>