Inschrijfformulier KVK voor zzp'ers: Een eenvoudig stappenplan

Voorbereiding⁚ Het inschrijfformulier invullen

De voorbereiding op je inschrijving in het Handelsregister van deKVK kun je meestal online doen, zeker als zzper en vof. Op de website van deKVK vul je een online formulier in voor je inschrijving. Vaak moet je daarna nog wel fysiek langs bij eenKVK-kantoor om je inschrijving af te ronden.

Vul op deKvK-website het formulier voorbereiden inschrijving volledig in. Je verstuurt dit formulier digitaal. Direct na het versturen, krijg je een overzicht vanKvK-kantoren waar je de inschrijving persoonlijk afrond. Je maakt meteen online een afspraak op één van deKvK-kantoren.

Vul het digitale inschrijfformulier in dat hoort bij de rechtsvorm van jouw voorkeur. Voor een eenmanszaak deel je bijvoorbeeld je adresgegevens, de domeinnaam van je website en de branche waarin je actief bent. Deze informatie wordt (gedeeltelijk) opgenomen in de KVK database.

Als voorbereiding op de inschrijving kun je alvast beginnen op de website van de Kamer van Koophandel en deze invullen. In de toelichting van het formulier staat aangegeven of je persoonlijk moet langskomen of dat het online geregeld kan worden.

Afspraak maken bij een KVK-kantoor

Nadat je hetinschrijfformulier van deKvK hebt ingevuld, kun je een afspraak maken. Je moet persoonlijk langsgaan bij een vestiging van deKvK om je inschrijving af te ronden. Op de website van deKvK kun je daarvoor een afspraak maken.

Vul het online inschrijfformulier in en maak een afspraak bij een van de KVK-kantoren. Controleer vooraf welke documenten je mee moet nemen en aan welke voorwaarden deze moeten voldoen. Denk ook goed na over je bedrijfsomschrijving. Die geeft aan welke activiteiten jij doet als ondernemer.

Je kunt jezelf inschrijven bij elke vestiging van de Kamer van Koophandel. Bij aan aantal vestigingen gebeurt dit op afspraak. Houd hier rekening mee. Formeel komt jouw inschrijving in beheer bij de regionale KVK waar de hoofdvestiging van jouw onderneming zich in de buurt bevindt. Bij registratie van stichtingen en verenigingen die geen onderneming drijven, bepaalt de statutaire zetel bij welke regionale KVK de inschrijving in beheer komt;

Als je jouw onderneming wilt inschrijven, bijvoorbeeld een eenmanszaak of vof, moet je persoonlijk langskomen bij een vestiging van de Kamer van Koophandel. De inschrijving van een rechtspersoon, zoals een bv, verloopt in het algemeen via de notaris, die de rechtspersoon opricht. Welke personen de inschrijving mogen doen en op welke wijze hangt af van de rechtsvorm.

Inschrijving afronden en legitimatie

Omdat je over de meeste zaken al ... je het inschrijfformulier hebt ingevuld, hoef je tijdens deze afspraak weinig meer te doen. Met een medewerker loop je het formulier door en voltooi je je inschrijving. ... Ga jij je binnenkort inschrijven? Welke rechtsvorm kies jij? Laat het weten in een reactie. https://one2keep.nl/wp-content/uploads/2017/09/Inschrijven-KvK-zzp.jpg 683 1024...

Inschrijven bij deKVK gaat eenvoudig als je van te voren hetinschrijfformulier invult, online een afspraak maakt en je legitimatie meeneemt. Je moet je inschrijven wanneer je onder meer een BV, NV, VOF, CV, stichting, vereniging of coöperatie start. Zodra je inschrijving bij de KvK als zzper compleet is kun je officieel aan de slag. Je hebt een KvK-nummer en je ontvangt binnen een paar dagen je btw-nummer. Leer hoe u uw bedrijf kunt inschrijven in het Handelsregister vanKVK, wat de kosten en voorwaarden zijn, en wat de gevolgen [...] [...] [end of information from the Internet]

Na de inschrijving⁚ KVK-nummer en btw-nummer

Als je jouw onderneming of rechtspersoon inschrijft bij de Kamer van Koophandel, krijg je automatisch een KVK-nummer toegewezen. Je hoeft dus niet speciaal een KVK-nummer aan te vragen. Dit nummer kun je terugvinden in het Handelsregister en op jouw uittreksel.

De KVK zal ook direct jouw aanmelding bij de Belastingdienst regelen. De KVK registreert dan bij jouw inschrijving in één keer jouw gegevens voor zowel de Kamer van Koophandel als voor de Belastingdienst. Je ontvangt direct jouw eigen KVK-nummer en indien van toepassing jouw BTW-identificatienummer, ook wel btw-id genoemd. Binnen ongeveer een week ben je ook opgenomen in de Belastingdienst-systemen en ontvang je een bevestiging van jouw btw-id.

Een KVK-nummer en btw-id dien je op al je zakelijke correspondentie te vermelden, zoals bijvoorbeeld op een factuur en op je website . Hieronder zie je een voorbeeld van een KVK nummer en btw-id op een factuur.

Bekijk ook

Factureren als freelancer: Tips en trucs voor een succesvolle facturatie

Factureren als freelancer: Tips voor succesvolle facturatie >>

Wetten voor ondernemers: Een complete gids

Wat zijn de belangrijkste wetten voor ondernemers in Nederland? >>